Tuesday 15 October 2013

Semester's Break

As salam and Hello.



My semester break da start da. Weee~ Dari hari Rabu minggu lepas. Last paper hari tu, hari tu jugak balik. Hehehe Ta menyabau kan. My sayang lr ne soh balek hari tu jgak so balik jeq lr bukannya ada apa-apa pon kan lagi. Da lr barang banyak gle. Ada 3 beg besar simpan kat stor bawah ngan ada kotak-kotak buku, etc smpan dengan my friend satu highschool dulu but she's degree dah. Aku ngan lyza jeq lr ketinggalan..Hmmm  :'( Sokay lr rezeki masing-masing kan. Ta sangka t bulan 11 ne ta lama lagi na masuk semester 3 plak dah. Rasa macam ta percaya gler. Rasa cam baru hari tu aku baru masuk sem 1.. Alahaii... Macam ta sabar plak na habiskan Diploma ne but of course I'm gonna miss this University's life much. :'(

Now on, kat rumah lepak-lepak jeq tanam anggur. Huhuh Job ta banyak plak. Minggu depan baru ada. Setakat ne dok meraih simpati jeq lr suruh orang klik 8share tu. Tebal dah muka aku. Hahahaha Perghhhh dulu masa awal-awal aku join 8share tu kan rasa cam malas giler sebab susah sangat tade sape pon yang sudi klik. But sekarang da ok lr. Banyak lr jugak aku tarik kawan-kawan dengan family aku join 8share tu tapi dorang pon dah diam jugak. Mesti dorang rasa apa yang aku rasa dulu. Hehhehe Memang dugaan weyh wa cakap lu. Orang yang sabar dengan orang yang dah gile bosan tatw na buat apa jeq sanggup melaluinya. Cewahhhh.. hahhaha ayat kelass gittew kan..

Aku dah nekad dah minggu depan pas aku ada job tu aku na terus daftar buat lesen. Muahahahaha Peduli hape aku. But the sad thing is, hari tu adik aku offer na bagi aku pinjam motor dy now tiba-tiba aku dengar ada desas desus mengatakan dy na bawak gi Kulim plak. Bengang wa cakap lu. huhuhhuhu Tapi tape lr yang penting lesen tu didahulukan yee dakk. Sekarang ne kalau dah kena saman memang cam hampeh gak lr, sebab aku dengar sekali kena 300RM lesap kw. Memang tak lr aku na bagi duit aku kat Najib tu. Baik aku shopping faedah gak. 

Cuti ne bagi aku yang ta besttnya kan akak aku cakap dy nakk tutup P1 dah.. Huwaaaa :'(
Memang bosan tahap Dewa 19 lr jawabnya ne. Kusutt gak aku hari tu internet tade line langsung. Tension siottt. Rasa cam terpinggir giler ne ngan dunia luar. Nanti 26 Oktober aku na gi Roadshow kat Midvalley. Tapi pegi sorang jeq lr kowt. Aku mana lr ada kawan dekat-dekat sini. Aku na join yang Yuyu Zulaikha tu tapi masalahnya aku banyak jeans tapi tade plak Levi's. Bengang betol wa. Melopong jeq lr tengok-tengok Roadshow tu. But actually kan, sayang ta bagi aku pegi Roadshow tu pon. Menyampahkan dia tu ta suka bagi aku keluar rumah. Dia kata ta mati pon lr orang yang dok rumah ne. Malas aku na gaduh ngan dia. Aku pon iyakan jeq lr konon-konon. Malas nak layan kuat cemburu dia tu. Tw pon jeles bila aku ajak keluar na keje lr hape lr. Ok fine, na cari duit kawen kan bla bla bla. Aku paham lr na cari duit tapi spend lr sket masa untuk kita.

Hari tu, kawan dy dari Ijok bagi dy 2 ekor arnab! Heheheh ta sabar aku na tengok. Sayang cakap arnab tu besar ngan gemokk.. Eeee lagi lr aku ta sabar na tengok. Nanti aku jumpa dy aku na pelok-pelok ngan cium-cium arnab dua ekor tu. Apa ek nama yang sesuai untuk dorang. Heheheh Hari tu macam terpikir dah tapi da lupa plak. Hhahahah Sayang cakap yang betina tu pregnant! Weeee~ Meriah lr kebun tu. Dulu pon aku pernah cerita kat dia yang aku na sangatt kita bela burung puyuh and you know what He did but it. 15 ekor! Pastu sekarang da ada 2 telur dah tatw sapa yang beranaknya sebab burung puyuh ne beranak pastu dy ta teram telur dy. Dy kasi lepak-lepak jeq camtu. Hehhehe Aku terharu dan suka sangattt3 tw. Pastu yang arnab tu pon dy belikan untuk aku sebab aku suka arnab. Dy cakap kalau aku datang kebun tade lr aku bosan sangat nanti bole main-main ngan arnab. Hehhehe 

Pastu kan aku ne suka sangat makan mangga. Aku soh dia tanam kat kebun. Aku cakap ngan dy nanti kalau kita dah kawen pastu aku ngidam na makan mangga dy tayah lr susah-susah na pegi pasr belikan mangga tuk aku. Hehehehe Tade masa na beli anak benih. Masing-masing dok sibuk ag. Sebenarnya dia yang sibuk jeq memanjang :'(

Aku na try lr berjimatt sampai Christmas ne. Mesti nanti sale gile gempak punya. Harap-harap duit ta habis lagi lr time tu. Huhuhu Aku kan boros. :'( Sebenarnya, aku berblog ne pon sebab penat dah tunggu sayang ne      balek keje lambat bebeno. Dy cakap dy tengah berborak ngan kawan dy. Eishhhh lama betol. Menyampah aku. Ntah cerita hape lr tu cam mak nenek plak cerita punya maen lama. Huhh..

Thanks sudi baca :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...