Tuesday, 20 August 2013

Bedak Sejuk




Ok kali ne aku na curi masa sket na membebel sal bedak sejuk ngan korang. Umum tau kan yang bedak sejuk ne memang bagus. Dah memang orang guna dari zaman tok nenek moyang lagi kan. (cehh overr kauu)
Sebab asas bedak sejuk ne pon dari beras so tade lr keraguannya di situ kepada orang yang memang ta pernah pon guna bedak sejuk.

Antara kelebihan bedak sejuk ne ialah ;

  • Dapat melicinkan kulit muka uolls : Tengok lr kan orang-orang zaman dulu tu mana lr guna makeup mahal-mahal cam kita sekarang cantik jeq pon kulit muka dorang. haa ini lr rahsianya bedak sejuk yang diformulasikan daripada beras.
  • Minyak pada muka akan berkurangan dan muka menjadi segar dan tegang : Penggunaan bedak sejuk ne juga dapat mengurangkan minyak yang berlebihan. In sya Allah dengan penggunaan secara istiqamah jerawat akan mulai berkurangan. Antara malas dengan tidak jeq kan.. hehhe Kalau na tegangkan muka campur dengan perahan limau nipis. Pedih 0o tapi hasilnya ? berbaloi baloi ..
  • Dapat menyejukkan kulit muka : Alahaii nama pon bedak sejuk opkos lr bole menyejukkan muka kita yee dakk .. hehhehe

nee bukan aku eyh.
heehhehe
pics credit to google

Cara menggunakan bedak sejuk ;
  • Ambil 4-5 ketul bedak sejuk kemudian tambah dengan air sedikit. Bedak sejuk tu jangan terlalu cair sangat. Agak-agak lr asal bole tempek kat muka tu. Guna sebelum tido. Lepas 30 minit camtu korang bole lr bilas muka korang sebersih-bersihnya k .
Selamat Try weyh ;)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...